Ahogy a csillag megy az égen…

,,Dolgozni csak pontosan, szépen,
ahogy a csillag megy az égen,
úgy érdemes.”

Egy pár szót a készülődésről, azoknak, akiket inkább a tények érdekelnek.

Van egy Excel táblám. Nem semmi Excel tábla, ennyit mondhatok. Be is linkelek egy képet:

Szervezettség felsőfokon

Ebbe a fileba szedek össze minden fontosat, ami az utamhoz kapcsolódik. Amit látni kell, illetve látni lehet, hogy van egy csomó fülem. A legelső fül neve Ausztrália, ez tartalmazza az országra jellemző megélhetési illetve ügyintézési költségeket. Kezdve attól, hogy mennyibe kerül az albérlet, addig, hogy mennyibe kerül a Permanent Residency (állandó tartózkodási engedély, ami után lehet állampolgárságért folyamodni, illetve majdnem olyan szintű, mint az állampolgárság) kérvényezése és különböző térítési díjai.

A Költségek fülön vezetem az aktuális pénzügyi helyzetemet, mennyi pénzem van, mennyit kell még költenem kiutazásig és miket kell vennem pontosan, mennyit költök az első három hónapban és mire, ilyenek.

Az Intézendők fül alatt egy lista van arról, hogy tételesen milyen feladatokat kell még elvégeznem kiutazás előtt. A repülőjegy vásárlástól a bőröndbepakolásig egyéb előkészítő műveletek is szerepelnek rajta, mint szállás keresés, ausztrál rádió hallgatása, satöbbi satöbbi. Igazából ezt a listát érzésem szerint kicsit bővíteni kéne, meg ütemezni, de most egyéb teendők miatt kicsit punnyadok, úgyhogy majd jól összekapom magam március 1-re és akkor belevágok ebbe is.

A Portfólió fülön összegyűjtöttem, milyen munkákat illetve projekteket akarok megjeleníteni abban a portfólió mappában, amivel házalni fogok a cégek között. Ezek tulajdonképpen különböző szakmai jellegű dokumentációk illetve cikkek, amik rendszerezve szerepelnek egy lefűzhető mappában, így ügyesen variálható az adott cégre ill. állásra vonatkozóan. A portfóliós anyag mellett szerepel még itt a kipostázandó iratok listája, mint diploma, születési anyakönyvi kivonat és nyelvvizsga. Ugye ezeket az iratokat az ember egy turistáskodásra nem viszi magával, így inkább kiküldetem magam után, biztos, ami biztos.

A Couchsurfing fülön vezetem az opcionális szálláslehetőségeimet illetve a kapcsolattartást a szállásadóimmal. Az első pár hétben szörfözni szeretnék. (Akik hasonlón törnék a fejüket, itt jegyezném meg, hogy évek óta tagja vagyok a közösségnek, sok embert fogadtam és egyet látogattam, szóval a profilom kicsit kedvezőbb képet mutat egy fogadónak, mint egy zöldfülűé.) Szóval. Itt vezetem, hogy ki, hol, mikor, hogyan stb.

A Bőröndöm fülön egyszer összeírtam, hogy mit akarok kivinni. Magyarul: hogyan pakolsz össze egy új életet 23 kilóba? Durva, az biztos. Ha van rá érdeklődés (vagy akkor is ha nincs), majd egyszer megosztom, mi került végül a bőröndömbe. Az biztos, hogy apukám lesz a pakolás felelős, ő a nagy helyvadász a családban. Azon is gondolkoztam, hogy majd igénybe veszek 1-2 space baget (vákuumozható helykicsinyító műanyag táska), ami bár a  kilókat nem fogyasztja, de legalább helyet spórolok.

A Cégek fülön vezetem, hogy hova szándékozom jelentkezni munkáért, az Események fülön pedig az olyan szakmai illetve karrier expokat listáztam ki, ahol van lehetőségem új állást találni.

ÚÚÚÚ, és az utolsó oldalon gyűjtöm azokat a könnyen elkészíthető, tipikus mindennapi kajákat, amiket össze fogok szedni, és egy receptkönyvben kivinni magammal. Ezt már el is kezdtem. Remélem nem sinkófálom el, és sikerül mindet összegyűjteni és leírni, hogy aztán nyomtatva és kötve könyvként kivihessem tényleg magammal. A könyvre előrendelést felveszünk 🙂

2 című bejegyzés “Ahogy a csillag megy az égen…” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. Zseniális ez a tervezés! Látszik, hogy mérnök-aggyal gondolkodsz… És nagy segítség olyanoknak, akik hasonlót terveznek, de egy rendszerezetlen feladat-kupac tornyosul előttük, és azt se tudják, hol kezdjék annak rendbe szedését – ez lennék én 😛
    Mondjuk egy “kiutazom túristaként munkát keresni”-fázison már túl vagyok egyben, és túléltem, de mondjuk majd mikor végre az egész családdal útra kelünk (én +férj+3 gyerek), nagy hasznomra lesz a blogod!
    Szóval köszi 🙂

Hozzászólás