Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Repjegy

- február 28, 2012

Tegnap sikerült véglegesíteni a repjegy foglalásom, ma utalódik át az ára. Szóval úgy néz ki, hogy április 3-ikán indulok Sydneybe!!

Nagyon izgi 🙂 Az utazás Londonon és Szingapúron keresztül történik majd, a repülési idő átszállási várakozás nélkül 25,5 óra lesz. Az időeltolódás és az út hossza miatt, csak két nap alatt, április 5-én érek oda! Jópofa, nem? British Airwayszel utazom végig, 13:55-kor indulok Pestről és április 5-ikén hajnali 5 órakor érkezem meg Sydneybe. Kíváncsi vagyok világos lesz-e már, mikor leszállok.

A repülőjegy vásárlásnál nagy segítségemre volt az az utazási iroda, aki, hát, jó pár éve szervezi a családi nyaralásokat, illetve minden nagyobb utazásunkat. A mai időkben már sokan saját maguk veszik a jegyüket, de sajnos én nem ismerem a társaságok utazási feltételeit, valamint nem tudok az átszállások között olyan ügyességgel böngészni, mint az iroda munkatársa, ezért rájuk bíztam magam. Ugyanis azért egy ilyen útnál egyéb olyan kritériumok is vannak, amiknek teljesülnie kell, ezek pedig:

  • az ár: jó, nyilván. Amikor kaptam árat a jegyre, természetesen utána néztem, és sehol nem találtam úgy olcsóbbat, hogy a többi feltételnek is eleget tegyen. Tényleg ebben nagyon jó a Winair. Nagyon jók az áraik nagy utazásokon. És személyre szabottak.
  • a rugalmasság: olyan jegy kellett, aminek igény esetén tudom módosítani a visszaútját. Benne van a pakliban, hogy a határon megkérdezik, hogy “és, mikor tetszik visszamenni?”, és a csak oda jeggyel és turistavízummal, hát, kellemetlen lehet. Emellett egy megfelelően módosítható jeggyel tulajdonképpel nem nagyon veszt az ember pénzt, mert tartalékban ott van a visszaút, nem kell attól tartani, hogy nem lesz elég pénzem hazajönni. A jegy módosítás 100 euróba kerül, ezt van, hogy az árfolyam ingadozásnál plusz különböző piaci behatásoknál amúgy is elveszti az ember új jegy vásárlásnál, szóval szinte semmi. És egy évig érvényes a jegy, szóval addig módosítható.
  • megbízhatóság: hiába, na, nekem fontos. Ha megyek a végtelenbe, a semmibe, legalább az utam legyen tuti 🙂 Gondolkoztunk azon, hogy Londonig megoldanám Wizzairrel vagy Ryanairrel, de aztán amikor megnéztem az árakat, kézipoggyász + bőrönd esetben, Ryanair például jóval drágább volt (pedig a jegy csak 7000 ft körül lett volna), Wizzair meg kb. 5000 ft-tal volt olcsóbb, de akkor még át kellett volna menni a Lutonról a Heathrowra, ami nem csak macera, hanem sok pénz is. Plusz ott van az, hogy mi van, ha késnek, és lekésem a csatlakozásom, akkor aztán nem csak elvesztem a jegyem, hanem újat is kell venni, stb.

Szóval maradtam a BA jegyemnél, mert minden szempontból ez tűnt a legjobb választásnak. Remélem ma a pénz is rendben átmegy, és ezzel is közelebb kerülök Ausztráliához.

Ha az Excel jól számolta ki, 35 napom van az indulásig. Brrr…

Reklámok

One response to “Repjegy

  1. Hanna szerint:

    A repülőjegy, erről is érdemes szót ejteni! Úgy bírom,mikor sok-sok utazás van úgy, hogy Pestről Londonban, majd innen visszafelé európában mondjuk Indiába, stb.

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

