Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Bevándorlási ügynökség + CS

- március 4, 2012

Tegnap voltam egy bevándorlási ill. oktatási ügynökség előadásán Ausztráliáról.Igazából tök szimpatikusak voltak, nyitottnak és segítőkésznek tűntek, plusz egy csomó releváns infóval is szolgáltak. Oké, igaz, ami igaz, kb. a 90%-át már tudtam, mert eléggé utánajártam a témának, de azért jó volt egyrészt egybe meghallgatni, meg tisztába kerülni vele, hogy eddig jól gondoltam, amit gondoltam. Tehát, aki teheti, igenis olvasgassa az immi honlapját, mert megéri.

A maradék 10%-ért volt egyébként kifejezetten értelme elmenni, olyan legális kiskapukat ismernek, amit nyilván az nem ismer, aki nincs ebben benne 10 éve. Meg volt egy-két olyan mindennapi infó, amit a neten nem találtam meg, pl. mennyit költ az ember benzinre egy héten, vagy mennyit érdemes a tömegközlekedésre számolni. Persze kiderült az is, hogy bizonyos ködös területek, mint a fizetés, továbbra is ködös, mert sok mindentől függ, hogy mennyi az annyi. Emellett az is jó volt, hogy megerősített az elhatározásomban, hogy menni kell, és nem lesz itt gond, mert úgyis minden menni fog.

Ma meg még csinosítgattam a Couchsurfing profilomat, és jelentkeztem két hosthoz szörfölni az első két hétben, aztán most várom a válaszukat. Az egyik egy fiatal csaj eléggé fura nyelvtudásokkal rendelkezik, élt Svájcban, Mexikóban, Szlovéniában és most Ausztráliában. De szimpi, csak még nincs túl sok tapasztalata a couchsurfingben. A másik jelöltem egy testvérpár, náluk külön szobám lenne, és az egekbe vannak magasztalva a korábbi vendégeik által, kicsit ahogy néztem, a csaj kb. annyira veszi komolyan a hostolást, mint én, tehát minden előkészítve, ha úgy alakul, kaja is van, meg tiszta ágynemű, törülköző stb. Kellemes lenne 🙂

Szóval ezek alakulnak.

A tegnapi alapján egyébként két dologra jöttem rá:
Egy: fölösleges túl szervezni, így is majdnem többet tudok, mint amire szükségem van, majd ott alakul. Illetve inkább az a lényeg, hogy oké, készüljek a dolgokkal, de igazából már csak rendbe kell rakni a maradék apróságokat, és jó lesz.
Kettő: ha úgy alakul, hogy kapok állást, valószínűleg megkérem ezt az ügynökséget, hogy segítsen az ügyintézésben, mert nem feltétlenül lenne szükséges, de ügyesnek tűnnek abban, amit csinálnak. És én nem ismerem a kiskapukat, meg hogy mikor lehet valami ellen fellebbezni stb. Ezért ugyan baromi sokba kerül, de azt hiszem, majd bevállalom.

 

3 responses to “Bevándorlási ügynökség + CS

  1. canadiandream70 szerint:

    A bevándorlási ügyintéző igénybevétele nem kidobott pénz, még ha az ember tisztességesen is tud az adott ország nyelvén, mert pontosan azokat a legális “kiskapukat” – nevezzük inkább törvény adta lehetőségeknek – ismerik, amelyeket az egyszeri bevándorló nem ismer. És múlhat ezen a munkavállalói/letelepedési engedély sikere. Szóval szerintem sem érdemes ezen spórolni. (Még nem olvastam tovább a blogodat, hogy tudjam: végül igénybe vetted-e a bevándorlási ügynököt…)

  2. Kincső szerint:

    Két év múlva Ausztráliába tervezek felsőoktatásra menni, nem egyedül, és ez nem csak olyan talán, hanem komoly terv. Már és is úgy jártam mint ekkor Te: Túl sok infót gyűjtöttem, minden apróságnak utánaolvastam. 😄 Keret is van/lesz rá, igazából zökkenőmentesnek ígérkezik, de ennek érdekében mindenképpen ügynökség segítségét fogom kérni, ebben nem is kételkedtem egy pillanatra sem. 🙂 Azt hadd kérdezzem meg, hogy mennyibe kerül az az összeg, csak nagyjából, de inkább felső értéket írj légyszi, amiben benne van egy retúrjegy, az ügynökség, meg az ott intézendők, mobil, átalakítók, ilyesmik? Szóval a kezdeti dolgok plusz egy visszajegy, ez együtt mennyi, ez érdekel (a szállást, megélhetést, tandíjakat tudom). Köszönöm! 🙂

    • szszandra szerint:

      Szia! Milyen kezdeti összeg? A repjegy? Két év alatt ez még rengeteget változhat. De egyébként a http://www.repjegy.hu-n mondjunk 310-350 ezer forint között mozognak az oda-vissza jegyek. Az ügynökség árát inkább megtartanám magamnak, remélem nem sértődsz meg nagyon. Minden más árral kapcsolatban elég sokat írtam itt a blogon, lásd itt.

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

