Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Egy a millióból

- március 28, 2012

Nem mondom, hogy izgalmak nélkül zajlik az utolsó pár nap. De ez egy intő jel, hogy bármennyire is felkészültnek hiszi magát az ember, érhetik meglepetések. Hogy mit is értek ez alatt? Íme a kalandom az ausztrál bevándorlási hivatallal:

Ausztrália vízumköteles ország. Több hónapos kutatómunkám eredményeként – de komolyan hangzik, nem? – kitaláltam, hogy nekem igazából egy fajta vízummal van lehetőségem Ausztráliába belépni és ott hosszabb ideig tartózkodni, ez pedig az eVisitor interneten is kiváltható turistavízum. Előnye, hogy ingyenes, pikk-pakk megvan, és max. 3 hónapig lehet vele egyszerre az országban tartózkodni, de egy évig érvényes. Ez a lehetőség tűnt a legkedvezőbbnek, szemben a diák vízummal, ami egy vagyon és jó pár hét az elbírálás, illetve az önálló munkaerő vízummal, amelyre igazából esélyem se nagyon lett volna. Ja, és van, hogy 1-1,5 évet vár rá az ember. Komolyan, ha 30-35 éves vagyok, felhalmoztam a szükséges szakmai tapasztalatot, hiányszakmás diplomám van satöbbi satöbbi, biztos elköltök szintén egy vagyont a honosításra illetve beadásra, hogy aztán másfél év múlva szóljanak, hogy lehet menni, és még akkor megint csak a nullán vagyok, mert se munkám, se lakásom. Na de mindegy, ha az immi úgy gondolja, hogy ez oké…

Szóval mint mondtam volt, az eVisitor (jelen állapotában) egy évig érvényes, na de mettől meddig? Nem a belépéstől az országba, nem ám, hanem a kiállítás dátumától. Mondom magamnak, hát, ha már kapok ilyen vízumot, meg csak kimegyek, jó lenne, ha minél tovább tartana az érvényesség. Tehát mit teszek? Kitolom a jelentkezést. Persze előtte ellenőriztem az immi honlapját, beszéltem már kint élőkkel illetve az ügynökségen is ezt mondták, hogy az esetek kb 99,9%-ában az elbírálás azonnal megtörténik és az ember pikk-pakk megkapja a vízumát. Kérdeztem, hogy milyen gyorsan, hát, 2 óra, 10 perc, éjszaka megérkezett? Én a tudatlanok teljes nyugalmával meg is állapodtam magammal, hogy akkor március 28-ika körül szépen beadom, estére megvan, és minden gromek. De azért motoszkált bennem valami, hogy oké, de végülis akkor most azon a pár napon tényleg nem  múlik, így péntek délután-estefelé, kitöltöttem a vízumhoz szükséges online jelentkezést.

Olyasmiket kérdeztek, hogy pl. családtagjaim listája. Ki kicsoda névszerint és mi a reláció. Van-e élettársi kapcsolatom illetve egyéb szerelmi kapcsolatom. Itt azért egy picit meginogtam 🙂 Van-e kint bármilyen ismerőm. Van-e folyamatban lévő bűnügyem asszem. Utazásom célja, választó lista. Utazásom célja pár mondatban kifejtve. Bla bla bla. Kicsit azért megrökönyödtem. Kb. egy oldalas checklistre számítottam, add meg az adataidat, pipáld ki, hogy visitor visát kérsz, és írd alá, hogy ismered és elfogadtad a feltételeket. Na mindegy.

Kitöltöttem, várok. Este, semmi. Másnap, semmi. Jó,  szombat van, ilyenkor lehet, hogy nem működik a rendszer. Hétfő reggel, email. Hosszú-hosszú email, három csatolmánnyal. Kedves Alexandra, megkaptuk jelentkezését, a csatolmányokban találja a következő teendőket. Hm. Első csatolmány. Hello hello, I’m Kathy akárki, please muti nekem a szükséges dokumentumokat, amiknek a listáját a következő dokumentumban találod. Következő dokumentum, hello hello, please bizonyítsd nekem, hogy a céljaid kizárólag turistások, illetve, hogy van neked elég pénzed, hogy turistáskodj. Ezt légyszi három hónapra visszamenőleg érvényes bankszámla kivonatokkal, jelenlegi egyenleggel illetőleg banki nyilatkozattal. Természetesen angol nyelven. Amennyiben nincsen neked pénzed, hanem más pénzéből utazgatsz, nem gond,  akkor az ő anyagi helyzetét igazoló papírt kérjük, meg persze tőle azt, hogy miért is támogat téged.

Öööö….. Hétfő reggel 7 óra. Szóval én vagyok a kivétel. Jó oké. Bankszámlakivonat. CIB 24. Bakszámlakivonat erről a hónapról nincs jövő hétig. Akkor nem az. Egyenlegkimutatás vagy tranzakciós lista. Lehet. Talán. Anyukám azt mondja, lehet konkrét dátumtól kérni, ehhez be kell fáradni. Közben mellék szálon már fut a fordítás intézése. Kedves barát, akit felébresztek, azt mondja lehet, hogy tud segíteni, de kérdezzem meg a bankot, nem adnak-e angolul. Húúúú. Köszi Heni. Sipirc öltözni, bankba befáradni. Tök közeli bank, de félórát bénázok, mire megtalálom az Üllői út 431-et. Bent, hiperszuper kedves ügyintéző hölgy, elmondom mit szeretnék. Semmi gond, de hogy angolul? Hát… nem tudja, hogy engedi-e a rendszer. Igyekszik, igyekszik, sikerül! Nem győzök hálálkodni, meg örülni, hogy nem kell a fordítással bajlódni. Éljen. Kicsit megnyugszom.

Uzsgyi be a cégbe, többi kritériummal foglalkozni. Turistáskodás. Én olyan turista vagyok, hogy csak na. Két oldalas, körülbelül 900-1000 szavas levelet írok arról, hogy mit szeretnék csinálni, hogy szeretnék lenni, kivel szeretnék találkozni Ausztráliában. Anyagi helyzet tisztázása csak egy oldal, megmagyarázom, hogy eddig dolgoztam, most utazni szeretnék, és félretettem és tessék, itt vannak a bankszámlakivonataim. Nem az. Tranzakciós lista. Mindegy. Emellett viszek casht. Csatolmányok, levelek, aláírások, scannelés, feltöltés, várakozás. Közben email figyelés és határidő ellenőrzés. Maximum 3 munkanap.

Még maximum két nap.

Már csak maximum egy nap.

Este azt fontolgatom, ha arra kerülne sor, hogy hívnám fel az ügyintézőt, hogy mi a helyzet.

Reggel emailek semmi. De. Hohó. Internetes ellenőrzés. CONGRATULATIONS. You have been granted 🙂

Kis adalék. Míg ezt a posztot írom, apukám beleolvas a levélbe, amit az immiseknek írtam. Hangosan felnevet. “I would like to do hitchhiking? Nagyon fogjuk várni a képeket róla!” 🙂

Vigyázz, Ausztrália, JÖVÖK!!

Reklámok

2 responses to “Egy a millióból

  1. canadiandream70 szerint:

    Ehhez képest Canada túristaként tényleg “sétagalopp”. Kiutazol, reptéren bezavarnak az “immigration”-be, ahol pár mondatos csevegés után bepecsételik az útlevélbe a 6 hónapnyi tartózkodásra való jogosultságot. Még csak meghívólevelet, bankszámlakivonatot se kértek. Pedig betáraztam, biztos, ami biztos – nehogy csak a repteret lássam Torontoból…

  2. Petra szerint:

    Most kezdtem el olvasni a blogod. En is hasonlokepp jottem ki 2010 juniusaban. Azt hittem hogy kb 1 nap alatt megkapom a turista vizumot. Erre jott egy level, hogy miket kernek. Egy kicsit elkezdtem izgulni, mert mar felmondtam..de azert talaltam olyan HR-est aki igazolta, hogy igazoltan vagyok tavol 3 honapig. Elegge szigoruan veszik, foleg, hogy egy fiatal no egyedul 3 honapig mit is csinal egymaga 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

