Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

IELTS

- március 31, 2012

Ma letettem az IELTS nyelvvizsgát. Ez a nyelvvizsga igazából hosszabb távon lesz nekem érdekes, mert lehet, hogy szükségem lesz rá a következőekben, és két évig érvényes. Meg mellesleg pár vízumhoz is kérik. Pár szót szólnék róla, túl sok karaktert felesleges rá fecsérelni.

Az IELTS vizsga négy részből áll, hallgatás, szövegértés, írás, beszéd, ebben a sorrendben. A hallgatás során különböző felvételeket hallgattunk megy egyszer, ez alapján kellett kitölteni a feladat részeit, illetve kiválasztani a válaszokat. Ez kb. 30 perc volt, plusz 10 percet kaptunk átvezetni a válaszokat a beadandó lapra. A következő a szövegértés, itt egészen az egyszerű hirdetésektől a cikkeken át különböző szövegekkel kapcsolatban kell megoldani feladatokat, négy szöveg volt. A harmadik az írás, itt egy rövidebb és egy hosszabb szövegalkotási feladat van, az első egy levél, a második egy érvelő esszé. Mindig ezzel az utolsó résszel voltak problémáim, mert 20 ill. 40 perc van a két feladatra, és az idővel mindig bajba voltam mert kisregényeket írtam. Főleg a levéllel voltak gondjaim. Az utolsó rész a szóbeli, ami egy anyanyelvi tanár társaságában történik, és felveszik a beszélgetést diktafonra.

Hmhm, minden jól ment, írásbelire időben megérkeztem, örömmel konstatáltam, hogy tök jó időpontot kaptam a szóbelire. Majd elkezdődött a vizsga, minden úgy ment, ahogy gondoltam, hogy menni fog, tehát lesznek hibátlan részek meg kevés hibásak. A hallgatásra elég jól felkészített a British Council online felkészítője, hál’ istennek most nem kellett bankkártyaszámot leírni hallás alapján, az a halálom. Szövegalkotás során a 40 percessel kezdtem, mert mindig azzal volt a kevesebb bajom, aztán áttértem a 20 percesre, szerencsére belefértem az időbe, bár teljesen átolvasni nem volt időm a hosszabbat. Majd meglátjuk.

Aztán szépen átmentem a szóbeli helyszínére, ami a British Council irodájában volt, egy aranyos, télapóformájú bácsi szóbeliztetett, kedves volt. A szóbeli témák közepesek voltak, leisure and culture, parks and gardens, sports stb. Hát, némelyik kérdés persze olyan volt, amiről magyarul sincs véleményem, mert kb kit érdekel. Pl. fontos-e, hogy egy város rendelkezzen szabadidős és kulturális befogadó térrel? Vonzó lakóhellyé tesz-e egy várost, hogy vannak ilyen helyei? NEM. 🙂 NEM ÉRDEKEL. De persze az ember igyekszik kifejteni valami nagyon igényes választ, de hát… na mindegy.

Elvileg eredmény 13 naptári nap múlva. Ja, amit elfelejtettem, hogy ez nem alap vagy közép vagy felső fok, hanem pontrendszeres, és különböző helyekre illetve eltérő jelentkezésekhez más-más szintet kell megütni. Pl. egy sima bevándorláshoz azt hiszem 6-ot a 9-ből mindegyik modulon, egyik lány, aki Németországba jelentkezett egyetemre, neki 6.5-öt kell elérnie. Nekem igazából nincs tétje, szóval mindegy, de örülnék, ha legalább 7-es lenne.

Szóval, hogy az utolsó kötelességemet is letudtam, mostmár következik a lazítás, illetve holnap a pakolás. Pakolásról bővebben kicsit később 🙂

Reklámok

5 responses to “IELTS

  1. orsi szerint:

    ha British Council és aranyos Télapó-szerű bácsi, lehet h az volt, akihez én még régen jártam oda angolra 🙂

  2. orsi szerint:

    ja, akkor nem, akkor lehet h direkt ilyen embereket vesznek csak fel:)

  3. Badb0y szerint:

    Szia, hogyhogy csak 2 évig érvényes ? Kapok egy olyan nyelvvizsga bizonyítványt, ami csak 2 évig érvényes utána meg tehetem le megint, ha addig nem mennék külföldre ? Vagy hogy van ez? Ezzel a részével még nem is foglalkoztam, viszont sztem köv hónapban teszek egy próbát.

    • szszandra szerint:

      Pontosan ezt jelenti. Annyiban igazuk van, hogy két év alatt elég sokat változhat valakinek a nyelvi szintje. Nekem pl. így van két különböző szintű TOEFL-em, amiből már egyik se érvényes.

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

