Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

A piac és az öböl

- április 7, 2012

A mai napomat, mivel hogy szombat van, a piacon kezdtem. A belvárosban van a Paddy’s Market nevű hely, ahol zöldség-gyümölcsön kívül árulnak mindenféle ruhaneműt, táskát amolyan kínai illetve piacos stílusban. A fenti szinten meg egy bevásárló központ van pár bolttal meg gyorsétteremmel. Nagyon kíváncsi voltam a piacra, mert úgy gondoltam, hogy biztos teljesen más dolgok vannak, mint otthon.

Igazából nem. A termékek 80%-a ugyanaz, mint otthon, paradicsom, paprika, uborka, cukkini, padlizsán, hagyma, répa, krumpli, gomba, spárga, gyümölcsökből pedig alma, körte, szőlő, szilva, barack, narancs, mandarin, eper, dinnye, banán. Persze a maradék 20%-ban azért vannak olyan különlegesebb dolgok is, mint mangó, papaya, avokádó, tamarindo (?), sárkány gyümölcs (nem tudom, hogy hívhatják magyarul), édes burgonya meg ilyenek. Persze ezek nagy részét már az ember ismeri innen-onnan, csak a földrajzi adottságok miatt otthon nem annyira általánosak.  Igyekeztem árakkal együtt fényképezni a különlegességeket, az almának kilója 2-3 dollár volt, 25 dkg eper 2 dollár, drágább gyümölcsök kilója 4 dollár, szőlő azt hiszem 2 dollár körül volt. Volt még nagyon sok fajta saláta is, nem ismertem őket, de kb. ilyen rukkola, madársaláta kategóriájú cuccok lehettek. És lehetett őket csokorra venni, vagy voltak kirakva külön zacskóban is, zacskóként 2 dollárért.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Voltak halak is, lazac, angyal hal, osztriga, különböző rákok, meg még több pucolandó hal, amiről aztán fogalmam se volt. Kis rákot már lehetett kapni kb. 15 dollár/kg-s áron, a lazacnak inkább 20-25 dollár volt kilója.

A piac után a Darling Harborbe mentem, ami egy nagyon remek hely, itt van a Tengerészeti Múzeum is, meg az Imax mozi, meg az Akvárium. És persze parkosítva van az egész, vagyis inkább ilyen sétáló övezetes szerű. Itt sétáltam egy kicsit, majd a bevásárló központban egy újságosnál feltöltöttem pénzzel a telefonomat. Ugyebár mikor megérkeztem a hostelbe, kaptam egy SIM kártyát, amit aktiválnom kellett, hogy használni tudjam. Ezt neten és telefonon is meg lehet tenni. Elvileg kell hozzá egy állandó lakcím és egy alternatív ausztrál telefonszám, de gyakorlatilag ki lehet kerülni. Na most, ha ez megvan, még mindig nem tudod használni, mert ugyan elérnek, de hívni nem tudsz. Én $19-es feltöltést választottam, ez lebeszélhető, és a Virgineseket ingyen hívom és smsezek nekik.

Csináltam is pár szép képet a Harborról, nagyon szép szerintem. És az égre kiírta valaki repülővel, hogy Decoru. Ami nem tudom micsoda, de vicces. Délután pedig végre elmentem egy szupermarketbe, amit itt Colesnak hívnak. Ez kábé az otthoni CBA vagy Spar megfelelője. Az árakról a következő posztban.

Amit még nem is említettem, hogy összebarátkoztam a hostelben az egyik szobatársammal, Elenának hívják és ugyan német, de Új-Zélandon él. Aranyos nagyon, ma este együtt megyünk a Harborba tűzijátékot nézni. Meg lesznek valami cirkuszi mutatványosok is. Szóval már várom nagyon, addig még eltöltöm valahogy az időt.

One response to “A piac és az öböl

  1. LAMPERT LÁSZLÓNÉ kati szerint:

    szia KATI VAGYOK ÜDVÖZÖLLEK ,NAGYON ÉRDEKES AZ ÍRÁSOD TOVÁBBI SOK SIKERTÉS SZÉP NAPOT KÍVÁNUNK

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

