Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kiteregetem a szennyest

- április 16, 2012

Ugyan jó sok ruhát hoztam, de úgy válogattam, hogy a fele csinosabb, interjúra alkalmasabb legyen, meg esetleg egy komolyabb irodában dolgozásra alkalmas, ezért az átlagos, utcai ruháimat majdnem mind felvettem már. Eljött az idő az első mosásra…

Gyakorlatilag mára hostelben gondolkodtam a mosáson, ott egy mosás 3 dollár volt, a szárítás ugyanennyi, de úgy ítéltem meg, ez túl drága, és még nincs is annyi mosatlanom. Mostanra viszont már annyira nem volt ruhám – csak blúzok, elegáns nadrágok és szoknyák, hogy nem volt mit tenni, keresni kellett a környéken egy mosodát. A szállásomhoz egész közel volt egy mosoda, a Suzie Sud, de itt az önkiszolgáló részen hozni kellett saját mosószert, meg 7 dollár volt csak a mosás. Szárítás nem tudom mennyi. Ezért lesétáltam Croydonig egy másik helyre, amit a neten néztem ki, itt 8,50 volt egy mosás, és ez tartalmazott fél óra szárítást is.

mosoda ausztráliában

Ugyan mostmár nem tűnt olyan soknak az 6 dollár a hostelben, sajnos az a lehetőség már elszállt, így hétvégén bementem érdeklődni a fent említett helyre. Abszolút segítőkészek voltak, elmondták az árakat meg a nyitvatartást, és hogy az önkiszolgáló rész csak hétközben működik, de kedden zárva vannak. Úgyhogy hétvégén rákészültem, hétfőn pedig ott voltam nyitásra a szenyesemmel, ami kb. 5-5,5 kg volt. (10 póló, 3 nadrág, 1 pulcsi, 1 boleró, 1 pizsi, 1 törülköző, bugyik, zoknik)

Nem nagyon tudtam, mit kell csinálni a mosógéppel, de szerencsére segítettek. Az ember betölti, ráönti a ruhára a folyékony mosószert, és beállítja a kívánt programot. A legnagyobb gombot kell a megfelelő pozícióba tekerni, majd megnyomni. Itt derült ki, hogy csak hideg vizük van, na mondom, remek. Egy-két erősebb foltot ezért nem sikerült kiszednie a mosásnak, de nem izgatom magam, legalább úgy ahogy tiszta és finom illatú. A mosás 40 perces volt, addig beültem egy közeli kávézóba – mellesleg a hely isteni, egy olasz pár csinálja, szendvicsekkel és saját készítésű péksütivel, croissant csak 2,50 és mennyei.

mosás ausztráliában

mosás ausztráliában

Szóval, nem elég, hogy itt bénázok, de még fényképeket is készítek róla. A csaj kicsit furán nézett, de végülis annyira nem zavarta. A 40 perc elteltével visszamentem, hogy át tegyem a mosógépből a szárítóba ruháimat, de előtte jól kiráztam őket, meg megpróbáltam a gyűrődéseket kirázni belőlük, több kevesebb sikerrel. Vasalás még mindig esélytelen. Mindent beraktam tehát  szárítóba, ajtó becsuk, időzítő elteker, hőfok a hosszú karral beállít. 30 perc.

mosás szárítás ausztrália

Vissza az olaszokhoz, kicsit laptopozás, közben víz ivás, mivel tartozom? Semmivel. Jaj istenem, olyan jófejek!! 🙂 Nagyon jó kis hely, lehet később is visszajárok majd. Olyan szendvicsek voltak, olyan tökéletesek, és a többi kaja is… hmmm…. De muszáj volt visszamenni a ruhámért, és szépen összehajtogatni, mielőtt hazaviszem 🙂 Így lettek finom pihe-puha tiszta ruháim.

mosás szárítás kész

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

