Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Lakcímkártya és vízum

- június 29, 2012

A tegnapi egy nagyon mozgalmas nap volt, mindent sikerült végrehajtani, amit kitűztem, de csak késő estére, amikor is bezuhantam az ágyba a fáradtságtól. Úgyhogy a tegnapi elmaradt hírek helyett itt az utánpótlás.

A költözés abszolút pikk-pakk megvolt, fél 9-re már az új helyemen voltak a cuccaim, de azért a kicsomagolás még most is várat magára. Ma elvileg megcsinálhattam volna, de mással voltam elfoglalva. Talán majd vacsora után.

Ezután az RTA-ba mentünk bejelenteni engem az új címemre. Azért a többes szám, mert nem lehet csak úgy bejelentkezni itt egy címre, kell hozzá legalább egy főbérlő, de mindenképp egy olyan személy, akinek van helyi jogosítványa, egy olyan ember, aki úgymond kezeskedik értem. Én vittem – azt hittem -, minden iratomat, ami kellhet, és nekivágtunk.

Mint korábban mondtam, az RTA itt a közlekedési hatóság, aki a lakcímnyilvántartást is végzi. Nem tudom, kinek milyen tapasztalatai vannak a hivatalokkal kapcsolatban, de én automatikusan arra számítottam, hogy egy lepusztult helyen ülök majd órákat, mire sorra kerülök. Valahogy ez a berögződés megmaradt.

Ehhez képest az itteni RTA egy hiper-szuper csilli-villi hely, apple gépekkel és digitális kijelzőkkel. A sorszám húzás érintőképernyőről történik – oké, eddig semmi extra, – és 18 jól felszerelt munkahely várja az ügyintéző népet. Persze nem dolgoztak mindben, hiszen még korán volt, de elég jól festettek üresen is a pultok.

Gyorsan sorra kerültünk, aztán gyorsan el is küldtek minket, mert hogy nem volt nálam a banki kivonatom. Az a kivonat, amit csak félévenként állítanak ki, tehát igazából nincs is. De nem akadtunk fenn ilyen apróságok, elmentünk az egyik fiókba, és kértünk. Persze nem adtak. Mert azt nem lehet.

Akkor átmentünk a másik fiókba, ahol ímmel-ámmal valahogy adtak egy papírt, amin rajta vannak az adataim, az új lakcímem meg a számlám adatai. Ez igazából nem bankszámla kivonat, de azt mondták, hogy az RTA-nak ezt el kell fogadnia. És láss csodát, tényleg elfogadta. Úgyhogy nem sokkal később már a kezemben is volt az új, világoskék színű Photo ID-m, fényképpel, lakcímmel, mindennel. Örültem nagyon.

Aztán délután az ügyvéd volt soron, akinél kb. 2-2,5 órát töltöttem, amikor is átbeszéltük nagy vonalakban az ügyemet. Előzetesen már átküldtem neki a tudnivalókat és a kérdéseimet 2-3 oldalban, ezen mentünk csak át. Eredetileg úgy voltam ezzel kapcsolatban, hogy ennyit megér, hogy mielőtt beadom a kérvényt, egy konzultáció keretében tájékozódom az esetleges buktatókról. Elég elszánt voltam, hogy a jelentkezési folyamatot egyedül csinálom végig, főként spórolási szempontok miatt.

Sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű. A jó hír az, hogy minden lehetőségem és esélyem megvan rá, hogy megkapjam a 457-es vízumot, ami lehetővé teszi, hogy annál az egy cégnél dolgozzak, aki felajánlotta az állást. A rossz hír az, hogy vannak bizonyos íratlan szabályok a bevándorlási ügyekkel kapcsolatban, amit nyilván csak az tud, aki ezzel foglalkozik napi szinten. Ilyen például, hogy az én ügyem egy elég kényes ügy bizonyos paraméterek miatt, és ezért egyedüli beadással körülbelül aláírom a halálos ítéletemet, már ami a bevándorlásomat illeti. Nagyon nem egyszerű 😦

A pozitívumok közé tartozik, hogy ha az ember ügyvéddel dolgozik, akkor hamarabb születhet eredmény az ügyben – természetesen az ő véleménye szerint. Ez azt is jelenti, hogy hamarabb tudnék munkába állni, hamarabb tudnék pénzt keresni, és végre egy kicsit elkezdhetnék a saját lábamra állni. A negatívum persze egyértelmű: hatalmas összegről van szó, amit a szolgáltatásaiért kér. Hiába, az ügyvédeket itt is meg kell fizetni.

Szóval bizonyos szempontokból előrelépés volt a tegnapi nap, másban viszont komoly nehézségekbe ütköztem. Nem tudom, mi lesz. Őszintén, nem tudom csak úgy előkapni azt az összeget, amit az ügyvéd kér, de a tegnapi megbeszélés után esélytelennek látom az önálló vízumügyintézést. Mindent megtennék, hogy folytassuk az ügymenetet, de egyelőre nem tudom, honnan fogom előkeríteni a hiányzó pénzt.

Reklámok

24 responses to “Lakcímkártya és vízum

  1. sanzarc szerint:

    Kérdés: azt nem részletezte az ügyvéd, hogy miért számít kényes ügynek a tiéd? Illetve van más lehetőséged, hogy esetleg egy másik ügyvéddel/szakértővel is konzultálj?

    • szszandra szerint:

      Szia,
      De, elmagyarázta, csak az a része nem publikus. Az a helyzet, hogy amit mondott, annak nagyon is van értelme, és 20 éve ügyvéd, szóval nem is nagyon kételkedem a véleményében.

  2. Peter szerint:

    457-eshez ugyved?? Atveresnek hangzik. Szerintem hivd fel a Bertok Zolit. Vagy keress ra a Fragomen nevu ugynoksegre

    • szszandra szerint:

      Hmm. Nem tudom. Átgondolom, aztán majd beszámolok. Az a helyzet, hogy van két kényesnek mondott dolog a jelentkezésben, az egyik a fizetés, a másik a ugyanolyan munkát végző ausztrál állampolgár.

      • Peter szerint:

        A Zolit szerintem hivd fel. A mi cegunknel rengeteg 457 vizumos ember dolgozik es egyiknek se kellett ugyved, szinte az osszeset a Fragomen intezte. Telekomos ceg a mienk es jo fizeteseket adunk.

      • Peter szerint:

        Ja es nalunk a 457-est mindig a ceg intezi, aki felveszi az embert, ugyhogy nem ertem miert neked kell intezni. Magyarul ugy mondjak: a ceg szponzoral.
        Amugy kb 2400 dollar a vizum

  3. Pudlee szerint:

    Szia!

    Szvsz a legolcsóbb a Bertók Zolinak egy őszinte email, legfeljebb a válasz csak átutalás ellenében nyitható meg. 🙂

    Amúgy ha az a cég ennyire akar téged, én szépen megkérném őket, hogy állják az ügyvédi költséget (hallottam már ilyenről…)

    Kalappal!

  4. Bence szerint:

    A fenti vízum típusnál nem nagyon van olyan, amikor fizetett ügyvéd érdemben tud segíteni azon felül, hogy segít összeszedni a dokumentumokat és kitölteni az űrlapokat. Vagy fennállnak a szükséges körülmények, vagy nem. Ha a nem részletezett dolgok miatt mégis mindenképpen szükségesnek tartod, olyan szerződést köss, ahol csak azután kell fizetni, miután sikeresen megkapod a vízumot.
    Lehetnek olyan ügyvédek, akik kihasználva a hozzájuk fordulók hiányos ismereteit, olyan szolgáltatásokat próbálnak eladni, amik feleslegesek. Nem biztos, hogy itt is ez a helyzet, de előfordulhat.

  5. drazsé szerint:

    nem ertlek. eleve ugy mentel ki, h tudtad, 457-es vizum kell, es most meglepodsz, milyen felteleket kell teljesiteni hozza?!

    • szszandra szerint:

      Vannak olyan íratlan szabályok, amik nem szerepelnek feketén-fehéren az immi honlapján, ami alapján tájékozódtam. Ezekkel kapcsolatban jutottam új információkhoz. Az, ami le van írva, azt eddig is tudtam, és az alapján vágtam neki.

      • drazsé szerint:

        viszont annyira rébuszokban irtad le, h senki nem erti, milyen íratlan és hipertitkos szabalyok vannak, aminek viszont nem felelsz meg.

  6. szszandra szerint:

    Köszi, igen, pont emiatt nagyon erősen gondolkodom. Mert amit beadok, azon már nagyon nehezen lehet változtatni, és minden beadványomat gondosan elteszik, és onnan már nincs visszaút, hogy nem úgy gondoltam

  7. drazsé szerint:

    én még mindig nem értem 🙂 segitsetek mar! mit jelent az, hogy elrontja a beadast? mire celzol ezzel?

    • szszandra szerint:

      Ilyen pl. a fizetés, hogy mennyit ajánlanak és miért. Az hogyan aránylik a cégben dolgozó másik ausztrál fizetéséhez és a szakmában szokásos fizetéshez Honnan veszik az összeget, miért annyi, stb.
      Ezen kívül miért én, milyen tapasztalatom van, azt hogyan támasztom alá, mivel igazolom, hogy nincs még egy olyan ember mint én. stb.

    • drazsé szerint:

      ezt nem a cegnek kell bizonyitania?

      • szszandra szerint:

        nem feltétlenül. egy nagy multinál, aki már rengeteg 457-est csinált, nem kéne semmi miatt aggódnom, ölbetett kézzel várhatnám, hogy mindent csináljanak helyettem. de nálam nem ez a helyzet.

  8. Reka szerint:

    Kitartás!
    Olyanról is hallottam már, hogy ügyvédek rontottak el bevándorlási kérvényt. Szóval hallgass meg mindenkit, de aztán csak Magadra hallgass!
    Sikerülni fog!

  9. Feri szerint:

    Szia,

    rossz tapasztalatod van róluk? Mert az írásaid hatására döntöttem úgy, hogy belevágok én is és pont őket néztem ki. Viszont adnék a véleményedre.

    Thx.

    Feri

  10. Nimrod szerint:

    Mi is 457-essel jöttünk ki febr. végén. A cég csak a nominálást intézte, utána mindent mi intéztünk. A cég elrontotta a beadást és azt sem tudta mit rontott el. Ezután átvettük a dolgokat és felnyomtuk a szükséges nyomtatványokat és pár hét alatt jött a vízum. Mi nem fizettünk semmit, csak azt a párszáz dollárt. Nem volt se ügyvéd, se ügynök. Különben most jöttünk rá, hogy rögtön a szponzorált állandó vízumot kellett volna, mert ez a 457-es nem jó.

  11. […] lényegesen egyszerűbb kocsival, hanem azért is, mert itt a jogsi egyben a személyi és a lakcímkártya is. Ha az embernek van egy autója, a jogsijához vannak kötve az autó adatai, így a forgalmi […]

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

