Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Szorgos hétköznapok

- augusztus 3, 2012

A héten sok minden történt, elég mozgalmas volt az elmúlt pár nap. Lassan kezdenek felgyorsulni az események, kíváncsi vagyok, a jövő hét mit tartogat majd számomra.

A héten sok ügyintézés lezajlott, sok előkészítő mozzanaton vagyok túl, ami a bevándorlásomat illeti. Kedden ugye leraktam a munkavédelmi vizsgát, megvan a White Cardom, ami a munkához kell majd. Ezen kívül voltam benn a cégnél a papírokat átnézni, aláírni, megbeszélni. Hétfőn és szerdán minden papírmunkát letudtunk, ami kellhet.

Intéztem magamnak egészségügyi biztosítást is, ami alapkövetelmény a 457-es vízumhoz. Erről bővebben hamarosan írok, lényeg, hogy az első 2 heti díj befizetve, visszaigazoló papír átküldve az ügyvédnek, még egy dolog kihúzva a listáról.

Csütörtökön kirándultam Attilával egyet Watson bayen, a muffinok még mindig nem sikerültek úgy, ahogy szerettem volna, de azért megettük. Nem tudom, hogy a glutén mentes liszt volt-e az oka, vagy hogy túl sok sütőport raktam volna a lisztbe (jó magas muffinokat szerettem volna), de elég bénán sültek meg, a külseje jó volt, de a belseje nem sült át eléggé.

Oké, ígérem, ennyi volt a gasztrotúrából, csak hát a sütés-főzés elég szerves része az életemnek, amolyan hobbim is, meg hát úgy a  kaja általában. Csütörtökön a kirándulás után beugrottam a Colesba venni egy-két apróságot, többek között 1.5 dollárért vettem jó kis 6 darabos Coles-os sütit. Tudom, hogy nagyon nem egészséges, de annyira eteti magát!

Este még egy kis skype, skype alatt csokis keksz, vacsorának camambertes szendvics, utána a maradék muffin elpusztítása, utána még egy két-szem coles-os süti. Najó, még egy. Na még egy utolsó. Hopsz, el is fogyott. Estére úgy el csaptam a hasamat, hogy bizony már átkoztam magam a korábbi nasik miatt.

Ma délelőtt érkezett az email, hogy az ügynök sikeresen beadta a papírokat a 457-eshez. Ennek aztán nagyon örültem, de ezzel még nem volt vége az intézni valóknak. Küldött egy emailt, hogy jelentkezzek be a kötelező tüdőröntgenre – bizonyítani kell, hogy nincs TBC-m -, ez is megtörtént, hétfőn megyek a központi Medicare rendelőbe. A szükséges nyomtatványt kitöltöttem, majd nyomtatom és viszem a vizsgálatra.

Hosszú hét volt, lassan vége, most azt hiszem, egy kis pihenő következik pár napig. Eléggé elfáradtam, sok minden volt, és még mennyi minden lesz jövő héten! Valószínűleg megyek majd be megint a cégbe, hogy elintézzük a névjegykártyákat, céges telefont meg az egyenruhát a munkához. A munkában céges pólót meg fekete nadrágot kell majd hordani, plusz acélbetétes bakancsot. Meglátom, milyen opciók lesznek, én nagyon hajlanék a kompozit betétes bakancsra, mert az könnyebbnek tűnik, de majd a főnök megmondja, mit enged a büdzsé. Ha lehet, inkább kiegészítem az összeget, mert a következő 1-2 évre inkább választanék valami könnyebb, jobb cipőt, ha már minden nap abban kell legyek. De majd meglátjuk.

Igyekszem a hétvégén azt a rengeteg infót, ami a héten felgyülemlett, átadni a blogon keresztül. Sok érdekességet tanultam a héten, amik mind fontosak a bevándorlással kapcsolatban. Sok minden máshogy van azért Ausztráliában, mint otthon, de lassan kezdenek kitisztulni a dolgok. Szóval nézzetek vissza a hétvégén, új posztok várhatóak!

Addig is, szép hétvégét kívánok ezzel a pár képpel Watson bayről!

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

21 responses to “Szorgos hétköznapok

  1. Niki szerint:

    Kitartást kívánok Neked, örülök hogy jól alakulnak a dolgaid. Véletlenül akadtam a blogodra még a kezdetekkor azóta is rendszeres olvasója vagyok és nagyon tetszik.

  2. Tibor szerint:

    Szia!
    Szurkolok Neked, és várom a további részletes beszámolókat!
    Hamarosan én is Sydneyben leszek, és minden érdekelne!

  3. Iguana szerint:

    Jo lesz az a kompozitbetetes bakancs. Nem sokkal dragabb, mint az acelos (na jo, de). Viszont – gondolom en – nem gep mellett fogsz dolgozni, szerintem jobhannis jarsz vele.

    • szszandra szerint:

      hát ez az, hogy a napom egy jelentős részét a gép előtt töltöm. csak amíg nem rázódok bele, addig nem tudom, mekkora részét. ördögi kör :-/

      • Iguana szerint:

        Amikor programozokent dolgoztam, napi 1-2 oranal tobbet nem voltam a marogepnel. Beallasnal besegitettem, meg persze kivancsi arccal figyeltem, hogy kikeruli-e a maro a spanejzlit… 🙂 aztan osszerazodtunk a sracokkal, es annyit se kellett lejarnom a muhelybe.

  4. pertu szerint:

    Szia, azt lehet tudni, ha nem titok, mennyi pénz kell ahhoz minimum, hogy immár 5. hónapja munka nélkül meg tudj élni, lakni, közlekedni, ügyvédet+vízumot fizetni? Csak hogy tudjam, mire számítsak, ha én is mennék …

    • szszandra szerint:

      Szia! Ígérem, amint elkezdek keresni, megírom emailben. Addig babonából inkább nem.

      • pertu szerint:

        kerlek erositsd meg, hogy jok-e a szamitasaim:
        – 1500 AUD repjegy
        – min. 1000 AUD / hó albérlet, etel-ital, közlekedés, s egyeb aprosagok
        – 500 AUD ujzelandi kirandulas
        – min. 3000 AUD ugyved, vizum

        10ezer AUD alatt el se induljon az ember?

      • szszandra szerint:

        Szia!
        Az ügyvédet leszámítva minden igaz, amit írtál. Az ügyvéd díja eltérő, van, ahol több, van ahol kevesebb. De nagyságrendileg igazad van. A havi 1000-es szállásra meg kajára azért nagyon alsó becslés, talán ki lehet hozni, de akkor azért az vagy a kaja, vagy a szállás rovására megy. (Magyarul vagy csótányokkal laksz, vagy éhezel .. jó ez persze kicsit torzított, de remélem érted mire gondolok.)
        Én kb. egy 5össel indultam és közben jött hozzá kb. egy másik 5ös, különböző forrásokból (kocsi eladás, netes munka, ez-az, apróságok). Szóval, igen, kell a kb. 10 ezer AUD. Nem tudom, hogy alatta érdemes-e elindulni, nekem se volt meg az egész összeg, amikor megtettem, de azért néha nagyon necces volt a szitu. Nem buzdítanék senkit arra, hogy az én példám alapján valami lesz alapon elinduljon.

    • pertu szerint:

      értem. nem örülök, hogy 1000AUD alatt nem jön ki egy hónap 😦
      és a következő hónaptól miből fogsz megélni?

  5. pertu szerint:

    Mivel nem nagyon írsz mostanában anyagiakról, feltételezem, a szülők tartanak el.

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

