Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Amikor az új a régi

- március 21, 2013

Lassan egy éve, hogy itt vagyok. Lassan már helyinek érzem magam, és sok embert ismerek, akik még “újak”. Milyen is ez? Furcsa.

Az ember szép lassan elfelejti a kezdeti nehézségeket. Elfelejti, milyen, amikor 3-4 órát utazik egy dolog miatt, vagy milyen, amikor fogalma sincs, hogy melyik suburb merrefelé van. Természetesnek veszi azokat a dolgokat, amik anno viccesnek vagy nem mindennapinak tűntek. A belváros néha már nem tiszta és gyönyörű, hanem zsúfolt és zajos. Már nem egy matracon alszik, hanem ágyban, a fürdőszobán nem három másik emberrel kell osztoznia, hanem csak eggyel.

Persze, nem minden fenékig tejfel, mert ezeket a gondokat felcserélik mások. És persze, elkényelmesedtem kicsit, mert mindenki megszokja a jót, és elfelejti értékelni az olyan alap dolgokat, amikért pár hónapja még hálát adott. Aztán úgy alakul az élet, hogy találkozik valakivel, aki épp az út elején jár, és ez kicsit emlékezteti arra, milyen is volt egyedül Sydneyben.

Hihetetlen, hogy mennyi minden történt velem az egy év alatt. Barátokat szereztem, munkát találtam, kocsit vettem, túléltem rosszat és jót, rengeteg helyen jártam, és a kalandnak még mindig nincs vége. Múlt hétvégén például falat másztam, Cronullán fagyiztam, jókat nevettem és nem aggódtam semmi miatt. 8 hónapja ez elképzelhetetlennek tűnt, vagy ha nem is elképzelhetetlennek, de minden esetre távolinak. Az élet lassan kisimul, most legalábbis. Részben, legalábbis.

Ez azért részben nehezíti a posztolási hajlandóságot és a témák sokszínűségét. Már szinte semmi nem új. A lassan beépülő információk nem hatnak újdonságként, és már nem tűnik fel, hogy jé, ezt is meg ezt is tudom. Pláne azok a dolgok, amiket a saját bőrömön tapasztaltam meg. De pont ezért jó, hogy az ember új emberekkel is találkozik, mert a rácsodálkozások alapján jön rá, hogy ja, tényleg, ezt is itt tanultam meg, hát lehet, hogy mégse triviális.

A kérdések persze mindig jól jönnek, így most azokat kérném meg, akik 1-3 hónapja vannak itt, hogy dobjanak meg bátran párral itt a kommentekben vagy emailben vagy akárhogy, és igyekszem bővebben kifejteni a témát. Kezdetnek pedig mindjárt jön egy kis albérlet keresési kisokos, amit így 4-5 szállás és egy év után talán kicsit tapasztaltabban látok.

Arató Peti fotója

Arató Peti fotója

5 responses to “Amikor az új a régi

  1. flashgordon szerint:

    Még csak egy éve? Jé. Ennyi posztot én 10 év alatt írnék. .) Én már lassan két éve vagyok de még kocsim sincs. 😮

  2. Dani szerint:

    Ne hagy abba az írást, Szandra, még véletlenül se, mert biztos vagyok benne, hogy sokan -mint én is- olvassuk a blogot, akiknek ez nagy segítség a jövőre nézve. Az albérletes rész különösen érdekelni fog, mert én is most szervezem a kiutazásomat. Úgyhogy előre is köszi 😉

  3. Strashimir szerint:

    Milyen kocsit vettél végül?

  4. Pudlee szerint:

    Szia Szandra!

    Csak én nem láttam, vagy tényleg nem írtad meg végül, hogy megvetted-e az autót?

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

