Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Hétvégi barbie

- április 24, 2013

Ha valamiben, akkor a barbie-zásban az ausztrálok talán verhetetlenek. Minden nagyobb összejövetelen előkerül a sütni való, a fiúk ilyenkor átveszik a stafétabotot a csajoktól és finomabbnál finomabb húsokkal kápráztatják el a résztvevőket.

Hétvégén nálunk is sor került az első házi barbie estre, az elmúlt fél évben erre valahogy nem volt érkezésünk. A szervezés persze korábban kezdődött, már pár hete beszéltük, hogy meg kéne ezt tartani, mindenki szólt pár barátnak, hogy szombat estére ne tervezzenek. A házból 4-en maradtunk itt hétvégére, az 5-ik lakótárs hazament Wollongongba. Vendégek terén pedig végülis csak 4-en jöttek, de így is remekül szórakoztunk.

Péntek este elmentünk bevásárolni az Aldiba, mert ott nagyobb kínálatot kapunk olcsóbb áron, mint mondjuk a Coles-ban. Egész kis családias program volt a 3 lakótárssal vásárolni, vettünk üdítőket, nasikat, illetve sajtokat és kenyeret. A húst végülis később az IGA-ban sikerült megvenni, ami szintén egy szupermarket szerű lánc, itt a héten akciósak voltak a steak-ek. Szombat reggel pedig elmentünk Petivel – a korábbi kiwilandi tudosítóval – a Sydney Olympic Park közelében található flemingtoni piacra.

A flemingtoni piac igazából egy nagybani piac, de lehet kisebb mennyiségeket is venni. Rengeteg zöldség és gyümölcs van ott, plusz egy-két helyen az általános piacos termékeket is be lehet szerezni, mint például papírtörlő olcsóbban, műanyag dolgok és konyhai felszerelések. Nagyon szép pékárut is láttunk, és szalonnából is sikerült beszerezni egy jókora darabot. Ennek nagyon megörültem, mert nem csak hogy volt szalonna, hanem választék is volt belőle, paprikás, meg nem paprikás, meg különböző kolbászok. A szalonna egyébként itt speck néven fut, de egy éve még sosem vettem, szóval kíváncsi leszek, hogy milyen is.

A piacon még az volt az érdekes, hogy rengeteg gyümölcsből volt kostóló, és az árak néha nem is egyeztek a kiírt összegekkel, általában alacsonyak voltak. Egyszer Peti megpróbált alkudni a gombára, de nem járt sikerrel. Így is megérte azért, mert jellemzően szerintem 20%-al olcsóbban sikerült megvenni azokat a dolgokat, amiket egyébként mondjuk a Coles-ban vennénk, meg jobb is és kényelmesebb is letudni egyszer a vásárlást, és a héten akkor már nem kell annyi mindenért szaladgálni.

photo 1

A piac után még beugrottunk a hurstville-i Westfield-be, hogy vegyünk nekem egy telefont, mert a céges telefonszámlám kicsit magas lett múlt hónapban, és gondoltam visszaállok a saját számra. Az Optusnál vettem egy pre-paid SIM kártyát és telefont, ez volt a legoptimálisabb a jelen helyzetben, mert bár gondolkoztam a post-paid opción, de most pár hónapig nem hiszem, hogy költeni akarnék erre. Lényeg a lényeg, $100-ért vettem a telefont és a kártyát, amihez $10 kredit is tartozott. Az összeg lehet, hogy magasnak tűnik, de még ez volt a legjobb választás, mert Gumtree-n néztem telefonokat, és az okos kategóriában mindenki csak az IPhone-ját adja el, ami 2-3-szor többe kerül, mint ez az új Samsung Galaxy Mini, amit vettem.

photo 4Szóval mire mindennel végeztem, persze, hogy már a fél nap elment, és már a rendre és tisztaságra értem haza, így nekem akkor nem sok dolgom volt ezzel foglalkozni. Cserébe másnap én csináltam az összepakolást és takarítást. De visszatérve szombatra, nekiálltam, hogy készítek valami kaját, egyrészt mert csak húst nem lehet enni, kell a köret is, másrészt meg igazából a vegetáriánus résztvevőkre is készülni kellett. Ja, tudom, a barbie nem épp egy vega program, de sült zöldségekkel, salátákkal és egyéb finomságokkal legalább olyan élvezetes lett a menü, mint a hússal. A körözött például a csapat favoritja lett, amin meglepődtem, de örültem. A majonézes kukoricasalátát valahogy csak Peti meg én ettük, pedig jól sikerült, csak gondolom a többiek nem tudtak a kaja állagával meg jellegével mit kezdeni.

A hússütés is jól sikerült, a srác kitett magáért. A rossz idő miatt persze zárt térben került rá sor, a garázsban lett felállítva a barbie – de ez csak az egyik furcsaság volt ezzel kapcsolatban. Például eleve azon is meglepődtem, hogy megkérdezték, hogyan kérem a húst – medium rare volt az első tipp, de gondoltam inkább megbízom benne és a sima medium is megfelel majd. Nem is csalódtam, valóban mediumra sikerült sütnie.

A barbie mellett a másik érdekes pont az estében a jelly shot volt, ami gyakorlatilag alkoholos zselé különböző ízekben és színekben. Ebben csak az volt az érdekes, hogy az a lakótárs csinálta, aki egyébként nem iszik alkoholt, és az egyetlen olyan ember tanácsát kérte ehhez a házban, aki még életében nem ivott jelly shotot. Vagyis az enyémet. Na, hát én aztán nem nagyon tudtam, mit hogyan kell keverni, de végülis készült borboun kólás, tequilás citromos, és barackpálinkás barackos iceteaval. Persze, a barackpálinkát – ami inkább volt likőr, mint pálinka, de az Aldiban a schnapps nevet viselte én vettem, mert ha valamit, ezt nem vetem meg. A jellyk pedig egyébként jók lettek, a fiúk fogyasztották rendesen, nekem épp csak az állagával volt gondom.

Kaja után pedig elkezdtek fogyni az italok, és a kártya is előkerült, úgyhogy az estét egy jó hangulatú póker játszma zárta le, ahol jelentem, harmadik lettem. Tulajdonképpen. Peti meg a második. Szóval oké, igazából nem nyertünk, de ha az ozzie-magyar részvételi arányt nézzük, akkor elég jól szerepeltünk azt hiszem.

photo 5

4 responses to “Hétvégi barbie

  1. mramoeba szerint:

    Itthon azt a készüléket 250 au$-ért kapnád meg a legolcsóbb helyen, tehát nem tűnik magasnak, ez az ár érte a vicc kategória.

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

