Ausztráliába mentem, majd jövök…

blog a kivándorlásról – azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Csendesebb vizeken

- augusztus 23, 2013

Ígértem, aztán nem sok lett belőle. Ezért elnézéseteket kérem, megint az az időszak volt, amikor történik is valami, meg nem is.

Augusztusban továbbra is maradt a munkakeresés, elsőként szakmában, majd szakmán kívül. Ha hiszitek, ha nem, annyira nem egyszerű egy sima eladói állást megcsípni, persze lebutított önéletrajzzal, de azért mégis. Szóval hiába adtam be jó pár helyre, nem mondanám, hogy sikerrel jártam. Ma három hete viszont megkaptam egy újság kiszállítós munkát, lényegében szórólapokat meg katalógusokat kell kivinni egy környék postaládáiba. Lehetett körzetet választani, és bár most Connells Point-on lakunk, én Mortdale-t kértem, mert a mi környékünk túlságosan dombos, és családi házas övezet. Mortdaleben meg jóval több a lakóépület, szóval könnyebbnek gondoltam.

Pár szót erről a szórólapos munkáról. Amikor interneten jelentkeztem még talán júniusban, akkor csak lakcímet meg elérhetőséget kell megadni. Talán rákérdeztek egy formon, hogy van-e jogod itt dolgozni, de ezt azóta se ellenőrizték. A munka abból áll, hogy hétfőn felveszi az ember a heti szállítmányát, ami több fajta katalógus, és azt szerda estig kiviszi a kerületében az összes olyan postaládába, amin nincs No Junk Mail felirat. Elég egyszerű, az én területem 6 tömbből áll, tehát 3szor 2 utca, és 591 címem van. Ez azt jelenti, hogy ha van 4-5 fajta szórólapod vagy újságod, akkor az 2-3000 példány.

A fizetés úgy néz ki, hogy az első újságra kap az ember 18-19 dollár körül 1000 darabonként, majd minden további szórólapra/újságra 10 dollárt 1000 darabonként. Tehát ha egy héten mondjuk 4 fajtát kapok, akkor az (18.6+30)*0,591 kb 29 dollár, ami adózatlan, de a bevallás úgyis csak jövőre lesz, ha…

Ahogy nő a lapok száma, úgy lesz komplexebb a feladat, mert ha mondjuk kap az ember 8 fajtát, azt már otthon össze kell rakni egy pakkba, hogy gyorsabban menjen a szórás. Arra is lehet számolni pár órát, hogy 4-5000 példányt összeválogass… inkább ami a múlt héten megterhelő volt, hogy 8 kiadványt kaptam, amiket ha összeraktam egy pakkba, darabja 20 dkg volt. Még úgyis, hogy a szórást szétosztottam két napra, eléggé megfájdult a hátam. Ráadásul jóval többet kellett fordulni, mint első héten, mert kevesebb pakkot bírtam el ugye cipelni, egy blokkot 2-3 kör volt megcsinálni általában.

Gyors számolás hogy ez időben és pénzben hogy nézett ki ezen a héten:
munkára fordított idő (kb): felvétel+szállítás 1 óra, szortírozás+pakolás 4 óra, kiszállítás 5 óra, durván tehát 10 óra munka.
leszállított mennyiség: 7*591 kiadvány + 1*801 szórólap + 8 címzett magazin 6 tömbben tehát kb 100 per háztömb
súlyra vonatkoztatva: alsó becslésben 120 kg 5 óra alatt….
fizetésben: 0.591*18.6+ 0.591*10*6+ 0.801*10+8*0.16= $47,75 …. kijön tehát kb a 4.8 dolláros órabér. Amivel még mindig nem lenne semmi baj, ha egy kicsit könnyebbek lennének azok a katalógusok….

Még egy fordulást csinálok szerintem belőle aztán nem gyötröm magam tovább. De a sétálás részét szeretem nagyon, meg a igazából a munkát is, csak kicsit gyenguszka vagyok.

Kértétek, hogy írjak, hát ez jött össze. Ez van most velem, ezzel meg a sulikkal töltöm a napjaimat.

art-junk-20mail-620x349

 

PS: kaptam kérdést, hogy a suli a vízum gyáros-e. Nem az, azért járok, hogy kicsit képezzem magam, kedd és csütörtök esténként, plusz egy online kurzust csináltam, ami teljesen ingyen volt. Emellett azért napközben mindkettővel kell rendesen foglalkozni, ha szeretném hogy valami megragadjon. Most hogy az online-nak vége, más online órákat tervezek beiktatni, de azok nem egy kurzus részei, inkább kiegészítés a meglévő tudáshoz.

15 responses to “Csendesebb vizeken

  1. Hódi Attila szerint:

    Akkorát csalódtál a szakmádban, hogy gépészként nem is keresel munkát?

    • szszandra szerint:

      kerestem/keresek. csak nem sok sikerrel.

      • Hódi Attila szerint:

        Esetleg próbálkozhatnál valamelyik bányatársaságnál. Iszonyat pénzeket fizetnek és úgy szívják fel a mérnököket, mint a szivacs. (Mondom ezt innen Rácalmásról…).

        Ne hallgass Zsoltra, még beléd beszéli hogy itthon jobb az élet. Pappitonak van igaza: No worries!

  2. pappito szerint:

    Semmi baj sister, fogsz találni másikat, ez a kiadványozás meg tök jó tapasztalat. No worries!
    Ha valamiben tudunk segíteni, csak szólj!

  3. zsolt szerint:

    Nem jó hír!
    Kb ezer forint óránként,ez itthon is egy csóringer pénz.
    Aut-ben épp nem fogsz éhen halni.

    Újra át kell gondolni ezt az egész kint létet,mérleget vonni,vajon mi a hozadék,és megérte -e???!!

    ui:Pappit ne vedd alapul,NZ-on Ő is bőven az átlag alatt él,egy párszáz dolláros motor,öreg autó ott sem stendert..és már Mo-on sem…

    • szszandra szerint:

      ja de a boldogsaghoz neha a par szaz dollaros motor boven eleg, sot. nem minden a penz.
      szerencsere nem ehezek azert 🙂

      • Emőke szerint:

        A boldogsághoz még csak párszázdolláros motor sem kell. Aki azt hiszi, hogy az anyagiaktól lesz boldog, az boldogtalanságra ítéli magát. A cuccoknak max. 1-2 napig lehet örülni. Persze villogni lehet velük, de minek?

        Amikor kijöttem és átlagon felüli keresettel rendelkeztem, szenvedtem, mint a kutya, nem találtam a helyemet (ld. még kedvenc témám: kultúrsokk). Ehhez képest tavaly (és idén egy darabig) munka nélkül voltam, gyakorlatilag minimális bevétellel…de én remekül éreztem magamat a bőrömben. Szabadnak, boldognak, minden apróságnak örülni tudónak – ez nem pénzkérdés. Esetemben például hozzájárult ehhez a tengerpart közvetlen közelsége – ez Szandrának is a rendelkezésére áll 🙂

        És egy – akár kissé rozsdás, enyészettől megmentett – bicikli is sokat lendít az ember hangulatán, már ha használja…

  4. varro szerint:

    Most visszaolvastam több posztot is (régebben jártam már itt, úgyhogy az előzmények megvoltak). Azt hiszem, érteni vélem a döntés hátterét, és persze azt is gondolom, hogy ilyenek mindig lehetnek, amikor ekkora váltás van, de kisebbeknél is. Az lehet, hogy jó döntés, ha valamit ilyenkor elmozdítasz a képletből, mert az új, kicsit megváltozott önmagadra nem tudsz rátalálni. Remélem, hogy sikerül talpra állni, vidámnak és életerősnek lenni, nem utolsó sorban élvezni Ausztráliát. Szerintem előbb-utóbb mérnök állás is akadni fog, de lehet, hogy másban találod meg, amit élvezel az aussie létben. Sok sikert!

  5. régebb óta vagyok Subban mint te szerint:

    A Határátkelős ajánló után egyben olvastam a postokat.

    A végére nagyon depressziós lett… A fenébe!

    Fel a fejjel!
    Aki nem adja fel, annak minden sikerül. Most egy kicsit nehezebb, és?

    Milyen tanfolyamokat végzel?

  6. zsolt szerint:

    Gyerekek a vilag barmely reszen jo elni- nehany haborus,lepusztult reszt kiveve- ha van eleg penzed.
    Jo becsben,munchenben,parisban,vancouveben…vagy newyorkban…vagy eppen budapesten is…ha viszont csorinnger vagy,mindenhol rossz.

  7. csabesz szerint:

    Ügyes, talpraesett és képzett vagy! Tuti, hogy fogsz találni vmi jó melót előbb-utóbb. Hajrá!

Vélemény, hozzászólás?

Új élet Svédországban

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Travel Sandwich

Travel, photography, and the stories in between

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

The eccentric Cook

blog a kivándorlásról - azoknak, akik hiányolnak, és azoknak, akik jönnek utánam

Kate Kendall

Entrepreneur and writer ✈️

pappito.com

Új-Zéland

Subdimension

From beyond

bandirepublic

autók, cola, rock ‘n roll, zen és intergalactic

bezzeg a svédek!

bandirepublic a svéd királyságban

