Honnan tudod…?

Ígérem, folytatni fogom a kulturális különbségekről szóló részt, de most arra gondoltam, megosztom, szerintem honnan lehet tudni, hogy az ember kivándorló. Íme tíz jel, hogy már nem Magyarországon élsz:

  1. A Facebookon az új országban megismert emberek gyorsabban és nagyobb számban lájkolják a képeidet, mint a régi barátok Magyarországról.
  2. Az újonnan megismert magyarokkal a beszélgetések két téma körül összpontosulnak: hol lehet kenyeret venni és milyen vízumon vagy?
  3. Egyre nehezebben teszel különbséget a kultúrák közötti viselkedési normák között, az arcokhoz már nem nemzetiséget, hanem személyes tulajdonságokat társítasz.
  4. A nálad frissebben érkezetteket óhatatlanul magadhoz hasonlítod, és néha azon kapod magad, hogy már tanácsokat osztogatsz. Pedig nem szeretnél.
  5. Nem érted a kérdést, hogy „nem hiányzik Magyarország?”, ezért gyakran visszakérdezel.
  6. Mivel a napod 80%-ban nem az anyanyelveden kommunikálsz, előfordul, hogy idegen nyelven álmodsz és gondolkodsz, és már nem is érzed furcsának.
  7. Munka vagy egy hosszú nap után jól esik visszatérni a lakásba, ahol laksz, mert otthon érzed magad.
  8. A kereszteződéseknél már a lámpa színétől függetlenül mész át, annak ellenére, hogy nincs körülötted helyi, akinek a nyomdokaiba lépnél.
  9. Néha elcsodálkozol, miről készítenek fényképeket a turisták az új városodban.
  10. Ha véletlenül magyar forint kerül a kezedbe, egy darabig forgatod, és furcsának tartod.

+1 Honnan tudod, hogy Ausztráliában élsz? Bár vannak kisebb-nagyobb gondok az életedben, alapvetően boldog vagy és nem aggódsz annyit.

Ha tetszett, egyetértetek, vagy nem értetek egyet, szóljatok hozzá, osszátok meg, vagy valami hasonló. Érdekelne mindenki véleménye 🙂

21 című bejegyzés “Honnan tudod…?” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

    1. hát azt nehezen fogalmaztam meg, ezek szerint nem jól. arra gondolok, hogy már mindegy, hogy piros vagy zöld van, tudod, mikor mehetsz át, magadtól, anélkül, hogy látnád, más helyi mit csinál.

  1. +csodálkozol, ha valaki valamire panaszkodik neked vagy negatívan nyilatkozik egy emberről vagy eseményről.

    mennyire könnyen meg lehet szokni, hogy a magyar kultúrával ellentétben nem a panaszkodás a kommunikációs csatorna. hja!

    1. na ez például szerintem azért érdekes, mert amikor 13-14 voltam, Ámerikában 2 hónap után álmodtam angolul, itt meg csak Mortdale-ben kezdtem el július-augusztusban vagyis kb. 4-5 hónap után. Többiek, ti mikor kezdtetek el? Van olyan, aki már nem is álmodik magyarul?

  2. Leállsz a hazai hírek olvasásával.

    Bár ez lehet, hogy aussie specialitás, mivel Angliában 8 év után is olvastam az otthoni híreket, itt meg 4 hónap után már nem.

  3. Amikor Angliában éltem én is állandóan kenyeret kerestem (normálisat) és két hónap után már álmodtam angolul és ettől megrémültem. 😀 😀 😀

  4. Remek lista, Svédországra nézve is megállja a helyét (pláne ami a +1-et illeti). A hol lehet rendes (nem édes) kenyeret venni kérdéskörröl nem is beszélve… 😀

Hozzászólás